Algemene voorwaarden

1. Aanvaarding van de voorwaarden
Bij verkoop wordt er gevraagd om onze algemene en specifieke voorwaarden van verkoop en levering te aanvaarden. Bij het aanvaarden van de algemene verkoopsvoorwaarden, verklaar je ook akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en ons privacy beleid.

Tablo kan de algemene verkoopsvoorwaarden op elk ogenblik aanpassen, doch het zijn de algemene verkoopsvoorwaarden die van kracht zijn op het ogenblik van het sluiten van een verkoopovereenkomst tussen de klant en de verkoper die hun verkoopovereenkomst verder beheersen. De algemene verkoopsvoorwaarden hebben steeds voorrang op de algemene of bijzondere voorwaarden van de klant.

2. Prijzen van producten
De prijs van afzonderlijke artikelen staat in het productoverzicht, op de productpagina en in het winkelmandje.

  • De getoonde prijs is weergegeven in EURO en inclusief BTW en accijnzen
  • De prijs van een artikel is exclusief leveringskosten, omdat de leveringskosten afhankelijk zijn van het type levering. Bekijk hier onze leveringsmogelijkheden.

Tijdens het bestelproces wordt de totaalprijs, inclusief kosten en belastingen, beschikbaar gesteld aan de klant alvorens hij zijn bestelling bevestigd.

Wanneer er sprake is van een technische fout in de prijzen zijn wij hier niet voor aansprakelijk. Bij melding van deze fout zullen wij dit uiteraard zo snel mogelijk rechtzetten.

Behoudens andersluidende aankondiging en zonder afbreuk te doen aan de reeds geplaatste bestellingen, kan Tablo de prijzen op elk ogenblik aanpassen.

3. Betaling
Je betaalt op tablo-design.be door op ‘bestelling goedkeuren en betalen’ te klikken. In het winkelmandje staat de totale prijs van de aankoop incl. BTW en leveringskosten. Het is deze totaalprijs die je betaalt.

Creditcard
Je kunt onderstaande Belgische creditcards gebruiken. Betalen met buitenlandse betaalmiddelen is niet mogelijk. Tablo betaalt de kaartkosten.

  • Visa
  • Master Card
  • Bancontact
  • Digitale ecocheques van Edenred en Monizze

Als je met creditcard betaalt, ben je zonder eigen risico verzekerd tegen misbruik. Als jouw creditcard wordt misbruikt, kan je eisen dat jouw creditcard verstrekker het bedrag naar jouw rekening terugstort.

Jouw betaling vindt plaats via een veilige, versleutelde verbinding, die ervoor zorgt dat je betalingsgegevens niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. Jouw betaling wordt gegarandeerd via onze betaalpartner. Wij garanderen dat wij geen gevoelige gegevens opslaan op onze eigen server. Tablo kan deze gegevens op geen enkel moment inzien en wij mogen het betalingsbedrag pas van de creditcard innen op het moment dat de artikelen uit ons magazijn worden verzonden.

Er wordt om de volgende gegevens gevraagd:

  • Kaartnummer (16 cijfers aan de voorkant in de kaart gestanst)
  • Vervaldatum ( aan de voorkant in de kaart gestanst)
  • CVC- code ( drie cijfers aan de achterkant van de kaart direct onder de magneetstrip helemaal rechts)

4. Bestelbevestiging
Zodra je jouw bestelling geplaatst hebt, sturen wij een bestelbevestiging naar jouw e-mailadres. Deze bestelbevestiging bevat de volgende informatie over jouw bestelling

  • Het leveringsadres
  • De betalingswijze
  • De levertijd
  • De prijzen
  • Contactinformatie voor de Tablo klantendienst
  • Informatie over het recht van herroepen en reclameren

Let er wel op dat de bestelbevestiging niet geldt als acceptatie van de betaling van jouw bestelling bij Tablo.

Niets wat we doen of zeggen leidt tot acceptatie van jouw bestelling tot het moment dat je een e-mailbericht ontvangt met daarin onze factuur. Op dat moment wordt er een contract opgesteld tussen ons en jou voor de aankoop en verkoop van het door jou bestelde artikel.

Zodra de bestelling is gemaakt kan je jouw bestelling niet meer wijzigingen (het is wel mogelijk jouw bestelling te annuleren zoals aangegeven in ons retourbeleid).

Als om wat voor een reden buiten onze controle het niet mogelijk is een artikel te leveren, hebben wij geen aansprakelijkheid richting jou behalve ervoor te zorgen dat je voor dat artikel niet betaalt of het aankoopbedrag ervan terug ontvangt.

5. Factuur
Vanaf het moment dat Tablo jouw betaling ontvangen heeft, ontvang je hiervan een e-mailfactuur. De e-mail bevat informatie over jouw bestelling:

  • Het leveringsadres
  • De betalingswijze
  • De levertijd
  • De prijzen
  • Contactinformatie van de klantendienst
  • Informatie over het recht van herroepen en reclameren

Eventuele onderhoudsinstructies worden bij de e-mail toegevoegd. Wanneer jouw artikel onder de garantievoorwaarden valt, staat dit op de factuur, die ook geldt als jouw garantiebewijs.

6. Levering en leveringstermijn
Na het plaatsen van je bestelling wordt jouw aankoop klaargemaakt in ons atelier. De levertermijn van onze producten zit tussen 4-14 weken afhankelijk van het product of jouw bestelling. Zodra we starten aan de afwerking nemen we contact met je op om te leveren.

Een levering kan plaatsvinden op twee manieren.

  1. Ophaling bij meubelfabrikant Eronda Woonmode te Erpe- Mere – geen leveringskosten
    Als je kiest om de meubelen zelf op te halen zal je een bericht krijgen wanneer jouw artikelen klaar zijn voor ophaling. Vanaf dat moment kan je jouw bestelling afhalen binnen de openingsuren van het atelier.
  2. Thuislevering op eigen gekozen adres in België – wel leveringskosten indien bedrag lager dan 1.250 euro incl BTW. Tablo levert in heel België.

Wij raden aan om een GSM- nummer in te voeren bij het plaatsen van jouw bestelling zodat wij of onze transporteur contact met jou op kan nemen over de levering.
Zorg ervoor dat de naam, het adres en de overeengekomen leveringsdatum op de factuur juist zijn.

Wanneer je bij Tablo een bestelling plaatst, proberen wij zo snel mogelijk de bestelling bij je thuis te leveren. Het tijdstip van levering van de producten is een middelenverbintenis en zal in de mate van het mogelijke gebeuren op de plaats en de tijd dat met de klant is afgesproken.

Onze transporteur levert jouw bestelling op de afgesproken leveringsdag.
Standaard wordt jouw bestelling tot aan de voordeur geleverd. Er wordt geleverd van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00- 20.00 uur. Schade vanaf de eerste deur/ eerste ingang komt voor rekening en risico van de klant.

De leveringsdatum kan je tot 5 dagen voor de oorspronkelijke leveringsdatum aanpassen naar een andere toekomstige datum.

Als je kiest voor het leveren op een gewenste locatie in huis, zorg er dan voor dat de bestelling door deuren, trappen etc. past. Om veiligheidsredenen mogen transporteurs hun schoenen niet uitdoen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van de vloer. Indien de transporteur aangeeft dat de afleversituatie onverantwoord is worden de transportkosten en overige meerkosten alsnog aangerekend aan de klant.

Laattijdige leveringen door overmacht, foutief doorgegeven leveringsadressen of onvoorziene omstandigheden afhankelijk van de wil van Tablo kunnen geen aanleiding geven tot vorderingen tot schadevergoeding in hoofde van de klant. Indien de vertraging van Tablo te wijten is aan de klant (vb foutief doorgegeven adres), dan kunnen de bijkomende kosten wel door Tablo aangerekend worden.

Tablo heeft het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten. In geval van niet- levering van de goederen worden de eventueel door de klant betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding.

Leveringsinformatie
Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw bestelling kan je de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra jouw bestelling is geplaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging.
  • Wanneer jouw betaling goed ontvangen is, krijg je een factuur. Dit wil zeggen dat het gewenste artikel geproduceerd zal worden.
  • Wanneer jouw bestelling klaar is zal je door ons gecontacteerd worden voor ophaling of levering.

Beschadigde artikelen
Onze goederen worden altijd beschouwd als in ons atelier verkocht, ontvangen en aanvaard. Ze worden op risico van de ontvanger vervoerd, zelfs in het geval van een “franco” verkoop of levering.

Als er artikelen zichtbaar of ernstig beschadigd zijn, raden we aan dat je

  • Ervoor te zorgen dat de transporteur aangeeft op het afleverbewijs dat er schade is aan de bestelling
  • Altijd foto’s van de beschadigde artikelen maakt

Hiermee kunnen we de oorzaak van de schade bepalen en dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.

Voor alle gevallen geldt dat je direct contact met onze klantendient (service@tablo-design.be) opneemt om het probleem te melden.

7. Afbeeldingen van producten
De aangeboden goederen worden duidelijk en waarheidsgetrouw afgebeeld en/of beschreven als de redelijkheid vereist. Zo worden de verkoopprijs, de levertijd, de wijze van betaling, de eventuele bezorgkosten alsmede eventuele andere vormen van dienstverlening vermeld.

Wij proberen zoveel mogelijk info over onze producten te verschaffen. Het is ook steeds mogelijk om een deel van onze producten fysiek te bekijken in ons productie atelier te Erpe- Mere. Op vraag versturen we ook graag extra afbeeldingen per mail van onze producten. Ondanks onze inspanningen is het helaas technisch niet mogelijk om online exact dezelfde kleur weer te geven als het product in realiteit. De website kan bezocht worden op verschillende toestellen met verschillende schermresoluties. Dit kan altijd voor een afwijking zorgen tussen het afgebeelde product online en het werkelijke product.

Bij de aankoop van artikelen uit de collectie van Tablo accepteert de klant dat er een product is aangekocht van een natuurlijk materiaal. Tablo verwerkt houten materialen. Er kunnen daarom kleurverschillen voorkomen en er kan sprake zijn van afwijking van het op de internetsite gepresenteerde product. De klant accepteert dit bij de aankoop.

Bij aankoop van een product van hout accepteert de klant ook dat het materiaal kan werken. Het hout kan krommingen, verkleuringen, noesten en scheuten vertonen. Deze zijn karakteristiek aan het natuurlijk materiaal.

8. Garantie
Elk product heeft een garantieperiode van twee jaar na levering. Deze garantie vervalt indien het product niet op normale wijze gebruikt werd, of indien de klant het product zelf behandeld, bewerkt of aangepast heeft.

De factuur dan wel de leveringsbon indien de levering op een latere datum plaatsvindt, gelden als garantiebewijs en moet kunnen voorgelegd worden om aanspraak te kunnen maken op de wettelijke garantieregeling.

9. Klachten
We proberen klachten of vragen zo goed en snel mogelijk op te lossen.

  • Heeft het product een kwaliteitsprobleem?
  • Is er sprake geweest van transportschade aan je bestelling?
  • Heb je andere claimgerelateerde problemen?

Wij raden jou aan een e-mail te sturen naar service@tablo-design.be en een afbeelding bij te voegen van het defect/ probleem in kwestie. Voeg jouw bestelnummer toe om de verwerkingstijd te minimaliseren en zodat we spoedig een gepaste oplossing kunnen bedenken.

De klacht moet echter binnen 2 weken na constatering worden gemeld. Bij betwisting dient de klant een bewijs van ontvangst van de e-mail te kunnen afleveren. Het in ontvangst nemen van de goederen door de klant dekt elk mogelijk gebrek of niet-conformiteit die dan kon worden vastgesteld.

NB: Eventuele klachten met betrekking tot een product dat door de klant zelf is aangepast, behandeld of bewerkt, is onontvankelijk en wordt niet verder behandeld.

De klant kan de ondernemer niet aansprakelijk stellen voor enige directe of indirecte schade met inbegrip van schade aan derden, winst- en omzetderving, schade van medewerkers van de zakelijke afnemer en/ of immateriële schade.

10. Retourbeleid
De collectie van Tablo bestaat uit producten die op basis van individuele keuzes worden samengesteld. Klanten kunnen kiezen uit zeer veel verschillende opties zoals diverse afmetingen en verschillende kleuren. De meerderheid van onze producten worden gemaakt na bestelling van de klant en op maat van de klant.
De uitoefening van het herroepingsrecht door de klant is derhalve uitgesloten. Dit is van toepassing op alle vormen van bestellingen (online, telefonisch en winkelaankopen).

De consument die de overeenkomst annuleert is een schadevergoeding verschuldigd van dertig procent van de aankoopsom. Dit percentage wordt verhoogd met vijftig procent indien de klant annuleert nadat de ondernemer hem in kennis heeft gesteld dat gehele of gedeeltelijke aflevering kan plaatsvinden.

De percentages zoals hierboven omschreven liggen vast, tenzij de ondernemer kan aantonen dat de schade hoger is of de klant kan aantonen dat de schade lager is.

Zakelijke klanten, niet- consumenten, kunnen een overeenkomst niet annuleren.

Er is sprake van een overeenkomst na een bevestiging van een bestelling door Tablo (hetzij schriftelijk of per e-mail).

11. Beleid persoonsgegevens
Door te bestellen op de internet site van Tablo, geeft de klant impliciet zijn toestemming voor de verwerking van zijn/ haar persoonsgegevens in de databanken of registers van Tablo voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van de bestellingen, leveringen, facturen, het opvolgen van de solvabiliteit, marketing en reclame. Deze gegevens zullen niet zonder de uitdrukkelijke toestemming van de klant aan derden medegedeeld worden.

12. Cadeaubon
Je kan bij Tablo cadeaubonnen kopen via tablo-design.be.

Door een cadeaubon van Tablo te kopen, accepteer je de voorwaarden voor cadeaubonnen.

Je kan de cadeaubon gebruiken als een betaalmethode in het land waar de cadeaubon is uitgegeven. De cadeaubon kan je niet gebruiken om meer cadeaubonnen mee te kopen. Als de waarde van de cadeaubon de waarde van jouw aankoop niet dekt, betaal je het resterende bedrag via één van de geaccepteerde betaalmethodes.

Op tablo-design.be kunnen cadeaubonnen alleen ingewisseld worden voor de afronding van jouw bestelling.

Cadeaubonnen zijn tot 5 jaar na aankoop te gebruiken.

Wij zijn niet verantwoordelijk bij een fout in het e-mailadres van de ontvanger van de cadeaubon.